22 maj 2007

Urk!

Jag måste skriva om detta. Även fast det var lite sura miner imorse mellan mej å Gustaf. Men som jag nu kan se tillbaka på och skratta åt.
När vi väntade på tåget så skulle jag handla mackor på ett litet fik. Dom såg jättegoda ut. Tog en stor till Gustaf och en lite mindre till mej. Sen sträckte jag fram en 100-lapp och skulle betala med. Då börjar hon i fiket att hosta.. såna där djupa äckliga hostar, på samma hand som om hon ger tillbaka växel med sedan. Då tänker jag att usch va äckligt med hostpengar. Sen tar jag mackorna och går bort till Gustaf. Då säger jag till honom hur hon hostade och hade sej. Och kom på att då måste ju mackorna vara nerhostade också. Såg att bakom där så gjorde hon mackorna själv. Så Gustaf ville inte ha sin macka då, inte jag heller. Han vart grinig för att han lagt ut 50 spänn på mackor som vi slängde direkt. Förstår jag. Men jag kunde bara inte gå tillbaka med mackorna.. Egentligen det jag skulle gjort, men det slog mej för sent att dom var smittade... Så dom hamnade i närmaste papperskorg. Tack å hej.

Men nu är inte Gustaf sur länge, inte jag heller, Puss på dej älskling.



Inga kommentarer: