25 maj 2007

Stackars lilla igelkott.

När jag cyklade till jobbet idag såg jag en överkörd krossad stackars liten igelkott. Den var blodig och i helt fel form.. Usch. Men jag lyckades att inte gråta. Igelkottar e så små å söta.. å så oskyldiga... Hoppas den får de bra nån annanstans!

Jag kommer också att tänka på en visa vi fick sjunga i skolan på musiken med Inga Rising (vaddå nostalgi!?!). I en mening i en utav verserna sjunger man "Han har just gift sej med dammsugarborsten...tralalala lalala lalala". Den handlar alltså om en igelkott.. om nån missade de :)
Inga Rising var för övrigt en av mina bästa lärare. Hon gick så bra ihop med alla barn, och alla älskade henne. Googlade just henne och såg att hon håller fortfarande på med barn och musik. Vilken klippa!




1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, rolig tant =)