01 maj 2007

Platespotting

Gustafs vän Sarah lärde mej en ny grej... nämlingen platespotting. Jag ångrar nästan att jag lyssnade vad leken går ut på.. Men nu har den iaf börjat för mej idag.
Leken är som så att man ska leta reg. skyltar i nummerordning. Börja på 001, när man sett den ska man leta efter 002. Men man får inte fuska och behålla en plåt tills man hittat den innan, vilken kan vara väldigt störande.. om man ser 003 och inte hittat 002, då e den bara att glömma!

Men idag började min lek efter att ha letat efter 001 i en vecka dök den upp idag i Gullmarsplan när jag var påväg ut till Järna. Påväg hem från Järna såg jag 002, två nummer på en dag, helt otroligt!

Så... nu är jag fast. Och ni som läser detta kommer säkert också att fastna. Sorry, men var tvungen att dela med mej :)

Mer info .. hittar du här: www.platespotting.com

1 kommentar:

Örjan sa...

Hehe, låter som en spännande lek...