17 maj 2007

Min gamla kära dator

Idag fick jag ett ryck och gick ner i källaren för att hämta upp min gamla dator. Min gamla dator som pappa köpte via sitt företag till mej. Min gamla dator som jag har haft i mååånga år. Min gamla dator som även fick flytta med mej till Gubbängen. Min gamla dator som jag dumpade när jag flyttade till en ny liten lägenhet, den jag bor i idag. Stackars min gamla dator. Lämnad alldeles ensam nere i den mörka kalla källaren...

Men idag fick min gamla kära dator komma in i mitt varma hem igen. När jag skulle starta den så hade den ett lösenord.. jag knapprade och knapprade.. men inga ord ville den godta. Shit, här står man sin gamla dator, som man förhoppningsvis har massa roliga filer i, men kan inte komma in i den! Helt otroligt... Men till slut slog det mej. "malin" knapprade jag in och vips så var jag inloggad! Haha så enkelt det var.. Väl inne i datorn så var det inte så kul som jag hade förväntat mej.. tyvärr. Hade dock en del musik som jag ska bränna över den dag som jag har köpt dvd-skivor.
Annars så hade jag redan alla bilder. Och mer fanns där inte...

Men iaf så är min gamla dator lite glad av att få stå i min garderob istället för nere i den mörka källaren. Men snart så ska han ner dit igen.. förlåt...

Inga kommentarer: