12 oktober 2008

En slapp dag

Då börjar även denna dag att lida mot sitt slut. Bakisdagar är alltid korta. Man vaknar sent och lägger sej tidigt. Man orkar helt enkelt inte vara vaken mer än ett par timmar. Stackars lilla kropp...

Jag & Gustaf va en snabbis i Skrapan idag och sen blev det lunch/middag på Pizza Hut. Mums! Det satt fint med lite fet härlig mat efter gårdagen. Men mitt huvud är ledset fortfarande. Kanske en sån där tablett skulle hjälpa till? Jag ska iaf prova.

På Pizza Hut träffade vi också Herr Bäfver som kom dit och gav mej en försenad födelsedagspresent! Så himla fin, mer Malin kan det väl inte bli! Fyra stycken små glasunderlägg med olika Pink Floyd-motiv på, superfina! Men inte vill man ställa blöta kladdiga glas på det heller? Såhär fina är dom:


Sen när jag skulle hem väntade jag lat som jag är in 164:ans buss. När den kom åkande så tänkte den dundra förbi första hållplatsen. Det stod även 4 tanter och väntade på bussen med mej, dom började skrika, jag tänkte inte så långt.. går ju att ta 160 också...
Så bussen stannade iaf en bit längre upp på gatan och vi fick kliva på. Tanterna skrek å var arga (måste vart veckans händelse för dom...) "Men sänk ner bussen då" "du måste stanna på ALLA stationer fattar du väl!?" osv. Busschauffören försökte försvara sej och sa att det var första gången han körde den här linjen och bad så mkt om ursäkt, men det godtog inte dom små damera utan pratade surt med varandra å såg väldigt upprörda ut. Snäll som jag är så sa jag "Det är ingen fara, du stannade ju nu, så då är problemet löst, alla kan göra fel!" Då blev han glad och log och sa "Tack tack!". Så mer med det vare inte..

Nu sitter jag här i min soffa och har just kollat på senaste avsnittet med världens bästa serie, nämligen Grey´s Anatomy. Den är så underbart bra! Och jag behöver ingen text längre, jag förstår nästan allt ändå. Jag som e så dålig på engelska.. men det tar sej! Det går framåt!

Nu lyssnar jag på greatest hits med Tom Petty. Han är mysig. 

Imorgon kl 8.00 kommer min mäklare och den blivande köparen till min lägenhet hit. Det ska skriva på en massa papper. Sen är lägenheten inte min länge till... Det är sorgligt, den är så fin. Men jag ska som tur är flytta till en mkt finare lägenhet inne på Söder med min älskling! Men det är alltid sorgligt att skiljas från någonting, vare sej det är en vän, en soffa, en lägenhet eller kanske bara en söt liten katt på en stig. Jag e inge bra på att ta farväl, så jag kommer nog gråta några tårar när nycklarna lämnas över till den nya ägaren. Hoppas hon kommer att ta hand om min lilla lägenhet som jag har gjort! Detta har nog vart den bästa lägenhet som jag har bott i faktiskt. Förutom Sätra då, men den växte jag ju upp i, så det räknas inte :)

Oh well.. nu börjar jag få skrivkramp här. Ska nog ta och städa undan lite så att det e fint tills emorron bitti. Wish me luck!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh my god!! Shit va snygga glasunderlägg!! Vet du var dom är köpta någonstans? Det skulle vara den PERFEKTA julklappen till min pappa (eller till mig själv, hihi).

Anonym sa...

Grrrrrrr.. var på Coctail igår men dom var slut!!!!!! Skulle kanske, möjligtvis komma in nån gång i novemer. Ååååhh.. Hoppas dom gör det. Har i alla fall tagit ett kort med numret så jag ska ringa och terrorisera dom sen!