17 oktober 2008

Dagens goda gärning

I dag har jag vart på besök på ett tryckeri i Årsta som vi samarbetar med, det va jättekul! Tyvärr hade alla gått hem så det va inte så mkt rörelse där. Men vi skulle kolla av en färg på en broschyr och den stämde nu iaf, skönt!
Sen överraskade jag och Ellen vår gamla kollega Jesper. Han blev glad av att se oss, sa han iaf ;)

Hur som, till saken. Sen åkte vi taxi tillbaka mot jobbet med en sväng förbi mitt hus, skulle hämta lite kläder till kvällen. På vägen åker vi förbi Örjans hus, utanför står Jockes jobb-bil (känner ju igen den på logon). Sen ser jag en parkeringsbolagbil som kör in mot Jockes bil. Snabbtänkt som jag e så ringer jag snabbt upp Jocke å varnar honom om detta. Han slänger på luren och ringer sen tillbaka och säger att han precis stod å skrev en bot på hans felparkering. Och blev så himla glad av att jag ringt! Och kanske lite förundrad över hur jag kunde veta det.. hihi. Tyckte att de va en liten rolig historia! Så nu har jag sparat Jocke flera hundra kronor, det känns bra!

Så dagens goda gärning är härmed avklarad! Check!


1 kommentar:

Anonym sa...

Sååå tacksam! :)

/J