02 september 2008

Sambo

Jag sitter här på jobbet och funderar lite. Vi har det ganska lugnt just nu, trots att kontoret saknar en AD. Just nu är det jag som agerar AD, tack och lov så är det än så länge inga nya häftiga saker som ska göras. Nu är det fortfarande på den nivån där jag kan klara av att lösa problemen. Det är faktiskt ganska kul att få göra lite andra saker som man i vanliga inte får göra, skönt med lite omväxling!

Men, det va inte det jag skulle skriva om ju...
Jag tycker att det ska bli så skönt, mysigt, härligt, underbart att få bli sambo med min Gustaf! Vi har nu vart tillsammans i mer än 3 och ett halvt år. Jag börjar tycka att det är jobbigt att flytta mina grejjer och mej själv mellan Årsta och Zinkensdamm. Detta eviga flyttande på saker.. och var ska vi sova inatt? Och andra små problem som att man inte kan ha nån mat hemma, för då blir den gammal om man råkar hänga hos Gustaf tre dagar i rad, eller att man inte har sina snygga kläder hemma om man ska ut en kväll med kompisarna, eller att jag har inte har någon linsvätska, eller att mina nagelgrejjer är kvar på fel ställe. De små orsakerna till att bli sambo är många!

Men framför allt, det bästa, är ju såklart att få ha ett hem med Gustaf! Något som är VÅRT, som vi har TILLSAMMANS. Jag ser verkligen fram emot den dag då vi får sova tillsammans i vår nya fina lägenhet på Söder. Vi kommer att ha det så bra. Kan inte den dagen bara komma nu...
Kan ingen bara ge oss den lägenhet vi önskar oss!

Men... det är nog ett par visningar kvar innan vi hittar det vi söker.Och försäljning av våra lägenheter... Men NÄR vi hittar det, då kommer det att kännas så rätt. Åh vad jag längtar!

Å vad jag känner mig vuxen. Men det känns faktiskt inte läskigt, det känns bara kul och spännande! Men jag e fortfarande tjej och inte kvinna, det är viktigt. Kvinna låter så tråkigt... och vuxet.. haha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh! Va glad jag är för din skull! Låter riktigt mysigt de där ju.. ;)

Men glöm inte att jag också måste ha nånstans att sova om ni flyttar inom två år! Bäddsoffa funkar utmärkt! ;)
hihi, PUSS!