19 september 2008

Gooooooo SSK!

Igår var det äntligen premiär för Elitserien. Som jag har längtat att sommaren ska ta slut så att jag kan få gå och se på hockey i Scaniarinken. Och premiärmatchen var en glädje att gå på. Drag på läktaren, Thomas köpte en SSKmössa, jag köpte ett nyckelringsband (fast jag har det på mobilen)... och sist men störst: SSK TOG HEM SEGERN! Åh det var så skönt, speciellt första målet. Det jublades rätt hårt!

Shit vilken hockeynörd jag har blivit... Fast det e kul. Speciellt nu när Thomas har blitt SSKare också, så får man sällskap!

Jag måste ju också skriva en annan viktigt sak på tal om SSK. Gustaf har blivit SSK´s officiella matchfotograf! Så han e där och ska fota på alla matcher. Bilder kommer upp på SSK´s hemsida och på nåt annat hemligt ställe :) Jag är så jävla stolt över min Gustaf!

Här är en av Gustafs bilder från gårdagens match. Kudroc tar strypgrepp på en Frölunda-spelare efter att han tacklat en annan SSK-spelare. Under denna tidpunkt sitter jag och jublar uppe på läktaren, för Kudroc är min stora favorit! Jag gillar inte alls slagsmål i vanliga fall, men i hockey är det bara en stor bonus, haha!

Inga kommentarer: