29 september 2008

En helg ute på landet...

Det var en lång helg. Helger känns alltid längre om man åker iväg någonstans. Denna helg var vi ett gäng som mötte upp Hanni ute på hennes landställe i Vingåker. Ett jättevackert ställe som var en som en sommaridyll. Kan bara tänka mej hur mysigt det är att hänga där på sommaren. Sitta på Hannis veranda med en drink i handen.. mm, längtar till nästa sommar!

Jag & Hanni var ute på jakt efter kantareller. Vi hade t o m med oss en hund ut på jakten.. men inte hjälpte det. Det vart ingen svamp, men det blev en mysig skogspromenad. Såna tar man inte allt för ofta. Why not?! Är ju jättemysigt!

Vi åt god mat, drack lite alkohol, spelade spel. Ja, vi spelade POKER. Första gången i mitt liv som jag gjorde det, det var faktiskt riktigt kul, men ack så svårt! Men inte så pass kul att jag skulle satsa mina egna pengar på det, nä, då har det gått för långt!

Vi var också på en outlet och shoppade bort en massa pengar. Det blev två par skor, två mössor, en fleecetröja, en, sjal, tre kastruller, en kökshandduk (nej jag ska inte alls flytta snart, haha) och sist men inte minst, det allra bästa inköpet. En DVD-box med 12 stycken B-skräckfilmer för ynka 179:-. Oh, det är nog väldigt bra spenderade pengar tror jag! Tittade på den första filmen igårkväll och blev tyvärr besviken. "Evil Aliens". Det var tyvärr nån typ av hemmagjord film där man i första scenen får se en alien köra in en stor borr i r*ven på en stackars kille. Det blir mkt kött och blod som mest liknade insidan på ett granatäpple. Bättre blev det tyvärr inte.. Den kändes som en blandning mellan en dålig porrfilm och en dålig B-skräckis (snarare C-skräckis), nog good... Så jag hoppas verkligen på de andra filmerna, dom verkar mer som vanliga B-skräckisar.

Inga kommentarer: