20 juni 2007

Balkongsommar

Här sitter jag på min balkong i min mysiga lilla soffa som är perfekt att slö sitta/ligga i. Helt perfekt. Solen skiner in på min lilla inglasade balkong, vinden hälsar på med jämna mellanrum så att det inte blir så varmt. Fåglarna i skogen nedanför kvittrar och välkomnar sommaren. Himmelen är nästintill helt blå, bara några små enstaka moln. Jag tror att det är sommar bannemej!

Dock så finns det en sak som förstör min mysiga balkongvistelse. Dansbanan nere i skogen. Så fort det är varma kvällar är det folk där och har sej. Just nu är det gamla tantar & gubbar som sjunger gamla visor. Fick nyligen lyssna till "Fredrik åkare och Cecilia Lind". Den visan är iofs väldigt fin, men inte direkt när en gammal dam säkert minst 80 bast sjunger den med de toner som hon tycker passar in. Nej tack.
Är det inte tantar & gubbar är det unga salsamänniskor. Eller reggeafest av något slag. Jag vet inte vilket utav alla som är värst faktiskt.

Men jag får helt enkelt acceptera dessa fester var och varannan sommarkväll. Fast än jag helst vill går ner dit och skrika "HÅLL KÄFTEN JAG SITTER PÅ MIN BALKONG OCH HAR DET MYSIGT!". Men snälla lilla Malin gör inte sånt. Och det skulle nog inte tjäna någonting till mer än att jag kanske är lite mindre irriterad.



Inga kommentarer: