02 december 2008

Long Time No See?

Jag vet.. skäms på mig, har inte bloggat sen i fredags. Vill ni ha en update? Inte? Det får ni iaf!

Fredag:
• Stolarna blev hämtade med bud efter många om och men. Så nu står det bara ett ensamt bord i köket. Vi har inte hittat några andra stolar som vi tycker e snygga. Nån som har förslag på var jag kan hitta? Vill ha tygklädda stolar med svarta ben. (Sofi, kollade Folkhemmet men hitta inget :/ ).
• Älskade Hanni kom på besök! VI hade även Tobbe på middag. Sen va jag å Hanni ute på stan å svira, drack öl å var glada! Mkt rolig kväll, länge sen jag var ute å hade så skoj!

Lördag:
• Jag & Gustaf var bjudna på julkonsert i Katarina Kyrka. Det var kl 15, kl 14 var det redan LÅNG kö. Vi låg då i soffan å slöa.. Jag var bakis. Sen gick vi iaf till kyrkan å fick lyssna på ordet "hoisanna" ungefär tusen ggr, blev lite tjatigt. Konserten var lite väl åt de kristna hållet, inte mkt för oss. Så vi satt mest å prata å skratta i smyg, så det vart bra ändå ;)
• Resten av kvällen var vi slappa som bara den. Kolla på teve å käka pizza...

Söndag:
• Var och kollade in en lägenhet som min mormor ska få flytta till. Ett service hem där de har egna lägenheter. Jättefint var det och söta lilla mormor e jätteglad! Så snart blir det till å flytta igen. Det kommer bli jättebra!
• På kvällen var jag på teater med min söta lilla mamma! Vi såg en pjäs med bl a Ola Rapace. Den handlade om våld, knark och judar / Nazism. Den var jättebra, väldigt hemsk och sorlig och otäck, men ändå jättebra! Har kommit fram till att jag måste gå mer på teater, det e kul! Nån som vill vara kulturell med mej? =)

Måndag:
• Thomas jag och Gustaf var på hockey i Södertälje och fick se dem segra mot Färjestad. Det var en het match med många utvisningar (hela 12 st för FBK!). SSK vann med 3-1, det var dom värda! Men ändå ligger dom sist.. KÄMPA SSK, KÄMPA! Pappa å storebror Robin var även där å hejjade!

Tisdag:
• Det är ju idag det! Idag är jag på jobbet. Har ätit Fish´n Chips till lunch. Ikväll ska Herr Bäfver komma hem till mig och äta mat. Sen ska vi ut å ta en öl med söta Anni och söta Sofie! På tok för länge sen jag träffa dom, så det ser jag fram emot!

Sen har veckan inte gått längre.. Hoppas denna update dög ;)




1 kommentar:

Hanni sa...

Jag vill va kulturell me dej! Jag har ju tom en present innestående! Kanske skulle ta å försöka styra upp de i mellandagarna där eller nåt? :D