03 december 2008

Dumma SL-kort!

Det har blivit en grej, varje gång jag ska gå igenom t-bane-spärrarna funkar inte mitt kort. Det fastnar, det lyser rött.. varenda gång, det slår aldrig fel! Kortet är helt och jag drar snabbt/långsamt/lagom, tar t o m ur kortet ur sin lilla plastficka, ja alla varianter, men lyckas aldrig få till det på första försöket. Jag blir så irriterad.. Och det gällde kortet jag hade innan också. SÅ bevisligen är det ju mej det e fel på, det gör mej ännu mer irriterad!

Imorse i Medis provade jag 5 ggr i samma spärr, men jag kom ingenstans. En man i spärren breve mej såg min frustration och vinkade med handen för att visa att jag gärna fick gå före honom i den andra spärren. Där gled jag igenom, precis som man ska göra! Tack snälla främling, du gjorde mej lite gladare :)

Inga kommentarer: