15 december 2008

Update...

En helg utan alkolhol. Visserligen var det ju party måndag och torsdag veckan som var, men iaf.
Fredagen var lugn.. minns knappt vad jag gjorde. Troligtvis låg jag i soffan med Gustaf å glodde på tv. Eller i sängen kanske? Slappt var det hur som...

I lördags åkte jag med pappa och hämtade ett skrivbord till datarummet. Sen var det hockey. Sen var jag på förfest hemma hos SL som fyllde år i tisdags! Skum känsla att gå på förfest utan att dricka. Att försöka vara rolig å social utan den där ölen/drinken/glaset i handen. Men vet ni vad? Det gick strålande! Vid halv elva knatade jag hemmåt till min kära Gustaf. Kellys lockade på vägen hem, man går ju ändå liksom förbi det.. Men jag lyckades stoppa mej själv, stolt blir man!

Söndag hjälpte jag min mormor att flytta. Hon flyttade ifrån sin lägenhet hon bott i, i 62 år. Det är svårt att förstå faktiskt. Och svårt att förstå hur det känns att lämna sitt hem där allting har hänt. Där hon bodde med min morfar, där mamma kom till och växte upp. Där vi barnbarn sen trillade in så småningom.. mkt har hänt i den där lägenheten. Jag tyckte det var svårt att hålla tårarna borta också...
Men mormor har fått ett nytt hem nu, lite mindre och mkt mysigare. Nära till andra äldre och personal. Jag vill verkligen att hon ska trivas där.. Jag hoppas verkligen att hon kommer att göra det!

Igår kväll lagade jag en så himla god potatisgratäng! Å ännu godare var den idag till lunch, mums! Sen blev det mera film. "Wisegal". Handlade om en stackars tjej som var hemlös, men träffade till slut en snäll man som gav henne ett hem. Dom gifte sej å fick barn. Allt var lyckligt tills han fick en hjärtattack och gick bort. Sen kom hon i kontakt med maffiavärlden... blev rik osv.. Mer berättar jag inte. Men den var bra! Gillar filmer om starka kvinnor!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Nej, ge inte upp boken!! Du kommer inte att ångra dig :)

Trevlig blogg!