28 november 2008

Det är skillnad på färg och färg

Efter många om och men kom möblerna hem till oss. Kl 14.00 prick. Vi packar upp allt och det är så himla fint! MEN.. efter ett tag så ser jag att stolarna är ju MÖRKBLÅ!? Vaf*n!? Kollar att artikelnummer mm stämmer och ringer sen till Furniturebox och förklarar deras misstag. Till slut kommer vi fram till att det är missvisande färg på deras hemsida. För där ser stolarna faktiskt ljusgråa ut (precis som jag ville ha dem!) men de är mörkblå... 

Jag fotade sen en stol själv med min kamera. Med blixt på blev faktiskt stolen ljusgrå, helt konstigt. Sen tog jag en bild utan blixt, då visade sej den rätta färgen. Vilka jävla puckon dom är som lägger upp en helt missvisande bild på sin produkt på hemsidan! Jag hoppas att de för andras skull ändrar den där bilden. Sån jävla skillnad.. Oj mkt fula ord här, men jag e lite upprörd...

Så jag ber dem komma och hämta tillbaka stolarna. Nu får vi börja om med stolletandet... Lagom kul. Vi hittade sygga på Boconcept, men det kunde inte leverera förän NÄSTA ÅR! För de stolar med tyger måste skräddarsys efter varje beställning... bra där.... Jahapp... kul då.............................................................

Här ser ni skillnaden:


1 kommentar:

Anonym sa...

Knäppt.. men stolarna var ju snygga i alla fall, fast fel färg dåra.

Kolla Folkhemmet i Sickla, vi köpte stolar där till förra lyan som var ganska lika de som ni köpt fast med träfärgade ben. Det var inte alltför dyrt om jag minns rätt.