23 november 2008

Kloka funderingar

Igår va jag Gustaf och Rickard ute på en öl- och drinkkväll. Började med lite öl här hemma tillsammans med roliga youtube-klipp. Sen snurra vi runt på söder och kastade årets första snöbollar! Länge sen man gjorde sånt bus ;)

Tanken var att vi skulle gå till nåt snuskigt ölhak, men vår promenad slutade vid Skrapan. Där vi åkte upp till ÖFRE plan (tänk stureplan) gick in och vände. Det var inte riktigt i stil med vad vi var ute efter... Det visste vi ju såklart, men jag och Gustaf hade aldrig vart uppe där, å vi hade bevisligen inte missat något heller. Förutom den vackra utsikten förstås. Men den hade man sett rätt fort, så vi åkte ner igen. Ner till Imperiet. Inget bättre ställe de egentligen, men där fastnade vi och drack drinkar. Beställde 3 drinkar av samma sort "något med passionsmak", men fick in helt olika varje gång. Den sista var inte alls god, så jag gick och klagade, men det hjälpte inte. Orkar inte berätta hur de gick till, blir långt å skriva, men min slutsats är iaf Dålig Service. Så det blir nog inte många fler besök på Imperiet.

Sen handlade vi med oss lite burgare från donken och gick upp hit till oss och slöa i soffan. Där slutade nog kvällen, blidde ingen mer öl.

Vi gick å la oss. Jag skulle precis till å somna när Gustaf börjar fundera; "Har du tänkt på en sak?" Jag; "..mm..näee...." Gustaf; "Varför är det bara tanter som jobbar på Apoteket?" Jag; ..mm..haha. eeh...vet inte...zz...". Sen vet jag inte om Gustaf låg länge å funderade på det. Men det var lite roligt nu när jag tänker på det dagen efter :)

Nu ska jag gå å handla ingredienser till lite tacos. Sen blir det nog lite skräckfilm. Åh vad jag älskar söndagar!

Inga kommentarer: