27 november 2008

Köket snart klart!


Bilder från Furniturebox.se


Imorgon bitti mellan 8-10 (varför kan de aldrig levereras en exakt tid, som allt annat här i världen?!) kommer vårt nya köksbord och kökstolar! Vi har köpt dem på Furniturebox.se. Där har de billiga snygga möbler, men riktigt dålig service tyvärr. Vi får verkligen hoppas att inte något är skadat eller trasigt...

Jag och Gustaf var i deras butik och skulle kolla vad vi ville ha. När vi kliver in i butiken ser vi ca fem snubbar som sitter med varsin laptop å ser viktiga ut. De gjorde inget försök till att fråga om vi ville ha hjälp eller säga "hej" ens. Så vi lalla runt där, och hittade till slut de vi ville ha iaf. Men det brydde dom sej inte de minsta om. Så vi gick hem å beställde grejjerna på nätet.

I förra veckan fick jag ett mail om att varorna var skickade och att jag skulle bli kontaktad av leveransföretaget om när de skulle levereras. Ingen ringde, så idag 6 dagar senare ringde jag furniturebox och undrade. "Hm, vad konstigt.. " Varorna låg hos DHL, men sen hände inget mer. Då fick jag SJÄLV ringa DHL och be dem köra grejjerna hem till mig. Vilken service! Sen säger dom på DHL att de INTE bär upp varorna in i lägenheten, näe, de får man göra själv. För vi har ju bara betalt 500 kr för att då det hemkört. Å tänk om jag inte bodde ihop med starka Gustaf då, hur ska jag själv orka bära upp dessa tunga saker?! Värdelöst! Ja, jag e lite bitter... e en sån dag idag!

Så nu får vi se om dom hittar hem till oss. Gör dom det kan Hanni få bli serverad middag vid nya möbler! Och får även bli vår första riktiga matgäst ;) Nummer ett ska va först, självklart!

2 kommentarer:

Hanni sa...

Wohooo! Va speciell jag känner mej nu! Bäst fan för DHL att de levererar sakerna rätt och i tid imorn, annars skickar vi krog-notan fårn Kelly's till dem sen va? ;)
PUUUUUUSSS!!

Anonym sa...

Vilken tur att du har starke Gustaf!! =) Skoj om vi ses nästa vecka!