06 mars 2007

En full helg

Denna helgen var full med aktiviteter, länge sen jag hann med så mkt på en helg.
Fredagen var det ju träning med Gustaf, och det var ju som sagt en upplevelse! Den kvällen hände det inte så mkt mer sen..

Lördag åkte vi in till stan och hämtade ut Gustafs nya dator. Den var uppdelad i två stora tunga kartonger, så vi tog taxi hem. Annars hade vi kommit innanför dörren som två arga bin och svettiga som två sumobrottare. Sen var det bara att vända i dörren och gå ner till färgaffären. Där beställde Gustaf färg till sitt vardagsrum. Grön och grå och en massa tillbehör. Förbi systemet och inhandla alkohol till kvällen. Tillbaka till färgaffären. Sen släpa upp allt upp för backen. In i lägenheten..hämta energi. Sen var det bara att röja, bort med alla saker! Dags för målning!
Dammsuga, tejpa, lägga fram skyddspapper.. Öppna målarburken! Mmm, målarfärg ser så gott ut! Jag ville mest äta upp det. Men det hade nog inte vart så bra... !

Sen målade vi för fulla muggar. En vägg var klar när jag lämnade lägenheten. För att åka hem och ta emot gästerna för kvällen. Lagade thailändsk kyckling. Sen kom vännerna förbi och umgicks. Det hela slutade med SingStar, såklart. Och jag vart alldeles hes till slut när klockan var tre och Hanni var den sista som gick hem.
Hade en jättetrevlig kväll iaf!
Och så hade Rickard rakad av sig allt sitt hår! Alla sina fina lockar. Det var faktiskt lite sorgligt.. men som tur e så växer det ut igen!

Söndag. Jag mådde iofs rätt så bra.. Men Gustaf låg i sängen till klockan tre om inte mer på eftermiddagen. Men han var tvungen att gå upp. För lägenheten skulle ju målas klart! Så vi tog oss dit, köpte hamburgare från grillen på vägen. Sen körde vi på tills det va klart.
Å så himla fint blev det!! Ska lägga upp bilder sen när allt är klart..

Sen hade vi tänkt kolla på The Holiday, men jag fick ett illamåendeanfall, la mej under täcket och somnade för natten...
Sen tog jag typ en timmes sovmorgon på måndagen, för jag orkade mej bara inte ur sängen. Men nu mår jag bra iaf!
Men gustaf mår dåligt istället.. Stackars!
Sen måndag kväll vart det lite gymmande och sen det efterlängtade Anna Pihl! Underbart bra serie! Jag fick gråta lite också, men av att det va så bra och Martin frågade Anna om hon ville bo ihop med honom. Små saker kan verkligen få mej att gråta.. hihi.

Nu är jag på jobbet. Måste nog jobba lite. Produktionen för Allt om Bröllop har startat, så nu har jag två veckor framför mej med rosor, ringar, klänningar och allt annat som hör där till.
You go girl!

Inga kommentarer: