22 oktober 2006

Smattrande regn.

Aggressionerna gick över rätt så snabbt. Skönt det, tycker inte om att vara arg/irriterad.
Jag plockade undan de saker som låg framme, så nu ere inte stökigt längre. Jag blir alltid lika glad av att ha ett rent hem!
Sen släckte jag alla lampor, tände massa ljus, drog ner alla persienner, tände en rökelsepinne och satte på Enya - Paint the Sky With Stars på stereon. Sen la jag mig ner i sängen på rygg och bara låg där och slappnade av. Men det e svårt som bara den att slappna av när man oftast har en massa saker för sej. Att försöka släppa tankarna var inte så lätt, å jag lyckades inte heller.
Sen hörde jag konstiga ljud, trodde att ljusen hade börjar brinna. Men det va regnet utanför mitt fönster som öste ner. Det slog mot rutan och smattrade så härligt.

Och nu sitter jag här igen å vet inte vad jag ska göra.
Men det e söndag, så man ska väl ta det lugnt? Men jag vill göra NÅNTING, men jag har nog inte orken till det.. Så lär väl fortsätta att sitta här i min soffa och kolla på nåt dåligt program på tv. Eller så kanske jag ska ta och läsa den där boken som jag började med förra veckan.

We'll see..

Inga kommentarer: