18 oktober 2006

Pinsam tystnad

Sådär! Nu e jag hos Gustaf, torr å välbehållen.
Beställde en taxi som kom dit typ innan jag hann lägga på. Chauffören hade Bandit på på radion såg jag, men inget ljud. "Ska jag sitta här i tio min i fullständig tystnad?" tänkte jag då.. "Nej, det går inte för sej!" Så jag bad chauffören att slå på radion. Ah, skönt.. lite ljud!
Han sa att aldrig hade musik på i bilen om inte kunderna bad om det. Det har jag aldrig hört nån taxichaufför säga faktiskt. Har du? Det va typ det vi pratade om. Resten av resan satt jag å lyssnade på musiken.

Jag tycker att det e så jobbigt å åka taxi. Speciellt när man e nykter. För då väljer jag alltid mellan att prata en massa skit hela resan (vilket e rätt tråkigt, men kanske kul för chauffören??) eller bara säga Hej å sen betala å kliva ur.
En annan sak e det när man e lite på lyset, för då har man en massa intressanta ämnen att dela med sej av. Vilket jag tror att chaufförerna kanske inte uppskattar lika mkt som jag själv..? Vem vet vem vet.. Själv tycker man att man e jätterolig hela tiden!
Men har man valt att jobba som taxichaufför så måste man ju nånstans tycka att det e roligt å prata med en massa främmande människor. Men tänk så mkt drägg man måste stöta på också.. Usch.


Lisa - Gustaf tackade å hälsade tillbaka :)

Inga kommentarer: