15 oktober 2006

Att fälla en tår.

Varför e jag en sån som alltid ska gråta till saker och ting?
Kollar på nåt program på teve just nu, där ett par gifte sej, då kom en liten tår.
När jag kollar på Extreme Home Makeover gråter jag.
När min lillebror Max slutar skolan och fröken håller tal gråter jag.
Om jag hamnar i en allt för allvarlig diskussion med någon gråter jag.
Om någon som jag bryr mig mycket om är ledsen gråter jag.
Ibland gråter jag för ingenting för att det e så skönt å gråta.

Helst vill jag inte gråta så ofta, för det e jobbigt och folk uppfattar en kanske som en svag människa. Men ibland kan jag bara inte rå för att tårarna kommer, det går inte att styra över!
Men inte alla förstår det..


Jag har nog ärvt denna egenskap från min mamma för hon e precis likadan.

Inga kommentarer: