15 oktober 2006

London!

Tredje gången gillt då. På morgonen när jag och Hanni skulle åka till London försökte jag blogga hemifrån pappa. Men när jag skrivit klart bloggen så går den inte att uppdatera, tack för den. Försökte blogga från datorn på hotellet medans vi väntade på vårt rum, men då spärrades sidan. Anledningen var att det var en hårdporrsida.. okej? Haha..

Jag gick upp strax efter tre mitt i natten/tidigt på morgonen. Gick upp för att hinna duscha, sminka mej, packa ner det sista och göra en frukost att ta med mig.
Exakt den tid vi bestämt för att vara klara var jag det, som alltid. Något jag e bra på, det e att passa tider!
Resan till London gick så bra så bra. TACK PAPPA FÖR SKJUTS TILL FLYGPLATSEN! En ängel som alltid ställer upp.
Väl framme i London skulle vi hitta vårt hotell, vi tog tunnelbanan till den station vi trodde var närmast. Trodde vi ja. Enligt den kartan vi hade i handen så var den det.. Men efter att ha virrat runt i över en timme tar vi en taxi. Resan tog ca 10 min och kostade £8. Alltså var vi heeeelt fel ute. Väl på hotellet fick vi vänta ett par timmar innan det fanns ett ledigt rum..
Då gick vi till McDonald´s och åt, det smakade tyvärr inte lika bra som hemma i Sverige, såklart ;)
Sen gick vi och vilade två timmar innan vi gav oss ut för att shoppa!
Hej å hå vad många affärer det fanns.. varannan affär va en skobutik. Såg hur många snygga som helst.. men inget par jag ville köpa. Var ute efter ett par snygga stövlar, men jag har så satans smala vader, så inga passade såklart.

Dag 2 shoppade vi ännu mer. Plånboken fylldes med £300 när vi anlände på flygplatsen. Sen minskade sedlarna mer och mer..
På tisdag kväll var vi på Disturbed, lika bra som vanligt!! Ett band som verkligen kan låta bra live och få med sej publiken! Det var väldigt trångt inne i lokalen, och så fick man röka inne, vilket kändes väldigt konstigt och inte det minsta trevligt blandat med svett och galna engelsmän!

Dag 3 vaknade vi av att brandalarmet går på hotellet. Jag flyger ur sängen rycker till mig väska och mobil och springer ut. Men ingen annan är där ute?? Så jag går in igen, sätter på mig byxor och sen går vi ut igen. Där möter vi personal som säger att det var falskt alarm.. Det tog mej en timme minst att sluta darra i kroppen. Jag tänkte hela tiden att en brand ska fan inte få hända mej två ggr i livet! Och det gjorde det inte heller.. tur det!
Efter frukost tänkte vi att vi skulle turista lite så då åkte vi till Harrods, vilket tog ett tag för tjejen i receptionen förklarade en väldigt konstig väg. Så självklart åkte vi fel. (Undra om det va hon som hade gjort kartan till hotellet också?!) Men väl framme vart vi inte så impade.. Rum in å rum ut med sjukt höga priser på fula kläder. Vakterna var överallt så man kände sig inte alls uttittad. Så man vågade inte röra något heller. Vi va nog där inne i max 15 min. När vi försökte hitta ut tog det fem min till. Det var en stor jävla labyrint, å ingen väg ledde ut till friheten...
Men sen började det spöregna så vi åkte till hotellet och tog vår väska och åkte till flygplatsen. Halvvägs dit kom jag på att jag glömde två nyinköpta ringar på hotellets toalett.. bra där Malin! Som tur var så kostade dom ca 15 kr styck, så det va ingen katastrof.
Sen flög vi hemmåt efter att ha väntat i ett antal timmar på flygplatsen.
Sen kom pappa Bengt och Mamma Christina och hämtade oss. TACK!

Shoppinglista:
Svarta kostymbyxor - £17
Gråa kostymbyxor - £?
Gula Kill Bill skor - £55
Svart/gråa jeans - £15
Grön/svart linne - £12
Skärp till Gustaf - £15 (prutade fem pund hehe)
Halsband till Gustaf - £6
2 ringar som jag glömde - £2
Två armband - £2
Handväska - £22
Plånbok - £15

Vart tog resten av pengarna vägen?! Antagligen till mat och buss/tunnelbane- biljetter.. Det va ju inte billigt i den där staden direkt!

Det var London det. En lyckad resa! Men fan vad ont i fötterna jag hade sen då.. stackars mina små trampdynor!

1 kommentar:

Örjan sa...

Ooooooh, Kill Bill-skor!