16 mars 2009

Skön och rolig helg!

I helgen har vi som sagt bott ute på landet. I fredags var jag sjuk och var hemma från jobbet. Var uppe vid sju på morgonen men hade ingen ork att göra mej iordning för att åka till jobbet. Det fick bli sängen istället. Sov till kl 16.30 på eftermiddagen/kvällen. Sen förlyttade jag mig till soffan...
Sen kom älsklingen hem å vi lagade tacos och kollade på SSK som fick 3 poäng! Yihoooooooo!

Lördagen mådde jag lite bättre. Då åkte vi in till Södertäljes gallerior och shoppade. Det gick fort. Hittade en Esprit-butik, där hittade jag saker för mkt pengar, så nå mer shopping blev de inte. Det jag hittat fick räcka gott å väl ;) Sen handlade vi lite vin och tog en fika.

På kvällen lagade vi god mat. Efter maten tände vi en brasa i kakelugnen, bredde ut en mjuk filt och bänkade oss med varsitt glas vin och fastnade där i värmen ett par timmar... Så himla mysigt!

Sen var det söndag och dags för hockey igen. SSK skulle möta AIK. Alldeles för nervöst! Jag gillar inte AIK, eller.. jag gillar inte deras supportrar, dom (Ja, måste dra alla över en kam nu) är så hatiska och arga hela tiden. Verkar inte vara där för att kolla på hockey, bara skrika å jävlas. Fy fahn säger jag, kastar in grejjer på isen när dom e missnöjda, osportsligt! Som tur var så vann SSK med 3-1. Det fick tyst på dom, riktigt skönt! Bläe för AIK!

Med ett leende på läpparna åkte vi hem till Söder igen. Borta bra - Men hemma är alltid bäst!

Inga kommentarer: