20 mars 2009

Är jag konstig eller?

Alltså.. varje gång nån kompis här hemma hos mig och Gustaf och lagar mat blir dom alltid lika förvånade över att vi källsorterar. Allt som går att återvinna lägger vi i en påse som vi sedan sorterar vid en returstation ett kvarter bort. Hur enkelt som helst att hjälpa miljön på!

Mina vänner tycker vi är på tok för "duktiga" och ordentliga medans jag tycker att det är vilken liteb småsak och självklarhet som helst!

Sluta tycka att vi är konstiga, börja sortera!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har inte plats i mitt kök för att källsortera... Annars hade jag gjort det....Kanske ;)

Pantar iaf mina burkar även om det inte är pant på dom! :)

/J

m|in sa...

FYI, så sorterade jag även när jag bodde på 32 kvm i Årsta... så försök inte! ;)

Anonym sa...

Eller hur.. det finns INGEN ursäkt för att inte sortera. Sådeså!! Skärpning alla Malins vänner som inte gör det!!!!

Kram från mamma-Sofi.

Anonym sa...

Haha, Vafan nu börjar jag ju nästan skämmas lite!

/J

Anonym sa...

Aboo skämmas!