24 februari 2009

Förbannade grannar!

Vad gör man åt såna grannar som inte visar nån respekt över huvud taget?!
För ca en månad sen så pratade han som bor där med oss om att vi var missnöjda osv.. De skulle bättra sej och det har dom verkligen gjort!

Ända tills inatt då de hade röjjarfest till klockan fem imorse. Vid halv tolv va Gustaf uppe och bad dom dämpa sej eftersom vi vanliga människor ska upp å jobba en tisdagmorgon. Visst visst, de skulle lugna ner sej...

De var tyst kanske en halvtimme tills de körde igång igen å röjde hela natten och morgonen. Tror Gustaf var uppe å knackade på igen men de hörde honom inte ens.

Imorse när jag skulle gå till jobbet gick jag upp och knackade på. Då låg dom å sov, men då fick dom allt vakna. Jag fick snacka med killen igen. Tydligen var det en annan granne som hade klagat också.. Har dom ingen vett i kroppen eller?!?!?

E det så att man ska behöva flytta pga av sin granne ovanför?! Jag blir så sur..

Tack vare nattens braavader e jag på ett uselt humör idag... Känns inte alls nå vidare. Så förlåt om jag e otrevlig mot nån, ta det inte personligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ska ju inte flytta! DE ska flytta! Bort med packet =)

Maria Falegård sa...

Är inte sån't ett giltigt skäl till vräkning. Om det inte upphör alltså? Man kan ju hoppas det i alla fall. Kan hysterigrannen inte ta hänsyn till andra i sin närhet kanske han/hon inte ska bo i lägenhet. Ett hus i skogen vore mer passande tänker jag. :-(

m|in sa...

Ja, faktiskt, eller så kan dom bo i nån studentkorridor där det alltid e fest.. !

Det e nog svårt att få dem vräkta då vi bor i bostadsrätt. Man kan ju i stort sett göra vad som helst... :/