18 februari 2009

Dagens "Janne-skämt"

Vi har en skojfrisk person på vårt jobb. Ni vet en sån som alltid har ett skämt redo, men inte alltid det allra bästa.. Men man ler ändå på munnen varje gång. Och ibland är det faktiskt roliga skämt också!

Förr i tiden kallade jag dessa för "Henry-skämt" då min gamla tekniklärare från högstadiet alltid drog sådana, såsom "Nu ska vi tala om VVS, det kan man spola!".

Idag kallar jag dem "Janne-skämt".

Dagens "Janne-skämt":
Sofi hjälpte Janne att ställa in färgprofiler i Photoshop, sen svarar han "Tack, du är verkligen en färgstark person!".

Jag tar en från förra veckan också!
Sofi har en bild på ett hav med en stor våg som skrivbordsbakgrund på datorn.
Janne går förbi och säger "Det var allt en vågad bild du har där!".

Haha, som Åsa sa, "Man behöver sin dos av "Janne-skämt"!"


1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens Janne..

Sofi: Jag ska ju operera bort en visdomstand idag...

Janne: Aha.. så då kommer din visdom.. (konstpaus)

Sofi: Ja, den blir liiiite mindre efter idag :/