21 februari 2007

Brända naglar och homestyling

Alltså. Nu nu när jag äntligen har fått långa fina naglar (eller har haft i över ett år iofs.. men iaf!) så försöker jag elda upp dom! Idiot! Igår skulle jag och Gustaf gottgöra landethelgen med att ha en liten dejt hemma hos mej. Laga god mat, mysa en massa å sånt. Så jag började med att tända lite ljus. Gick jättebra, skulle tända nio ljus, sen när jag kom till åttonde ljuset hade det plötsligt två lågor? Wtf?! Sen tittade jag lite noggrannare, det visade sej att min högra tumnagel stod i brand! Aaaahh! Blåsa blåsa blåsa! Sen slocknade den... åh det luktade jääättegott.. not! Stackars min älskade nagel. Tur att man kan måla över, för den e något missfärgad just nu.

Sen iaf så gjorde vi tzatziki med vitlöksbröd, hur gott som helst! Sen myste vi lite. Sen stekte jag kött, sen myste vi lite till, sen höll köttet på att brännas vid i stekpannan, men jag hann rädda det. Sen åt vi fläskfilé med klyftpotatis å tzatziki, gudomligt gott! (som Max mormor skulle ha sagt). Sen myste vi lite till. Å ännu lite mer.. hihi.

Sen skulle vi kolla på Prison Break, men min dator får för sej att bara ta ner en del av det som jag vill ha. De mesta lägger den i min vanliga mapp. Men vissa bara försvinner ut i tomma intet. Så det vi skulle se fanns inte, så det var bara att glömma. Men klockan var ändå Seinfeld på kanal 5, så det blev det istället. Minst lika bra!

Ja just det, mitt i allt också fick jag för mej att möblera om hemma i min stoooora stooooora stooooooooora lägenhet. Jag har nämligen tänkt mej att få in en stationär dator, skönare att sitta och arbeta vid i längden. Så vi flyttade omkring å hade oss. Å nu ser det ut som om jag precis har flyttat in.. :/ Men med en dator på rätt plats så kanske det blir bra? (ska få ärva Gustafs gamla dator fr han har köpt en sprillans ny)

Å Hanni, glömde ringa å fråga hur intervjun gick, men efter vad jag läst så verkar den ha gått bra! :) Hoppas du får jobbet nu, håller en tumme för din skull!

Och nu har jag ännu en dag framför mej på jobbet. Och idag booorde jag få ett samtal. Ska hålla en tumme för mejsjälv också!

1 kommentar:

Örjan sa...

Haha! Hur lyckas man tända eld på sin egen nagel?? Det är bra jobbat!