12 september 2007

När man har tråkigt...

Idag när jag satt och jobbade på mitt nya jobb så tittade jag ut genom fönstret. Där utanför mitt i den fina utsikten bygger dom nu ett bostadshus. Det ska bli stort och högt, vilket betyder att utsikten sakta men säkert blir tråkigare och tråkigare...
Hur som helst. Där högst upp ovanpå huset står en ung man. Han kanske är 20 eller nånting. Han står och ser ut att ha väldigt tråkigt och verkar inte ha en aning om vad han ska göra här näst. Istället för att ta tag i saken och gå och fråga nån eller nåt liknande så tar han upp sågen han håller i ena handen och snuddar mot armen. Det verkade inte hända så mycket så för säkerhetsskull så gör han det en gång till. Och så igen. Han drar sågen över armen och tittar sen väldigt nära för att se om det hände något. Tyvärr var inte jag så nära så att jag kunde se, men jag kan tänka mej att han fick några små fina snitt i armen.
Så idag lärde han sej att: ja, man får ett sår och det börjat att blöda om man sågar sej sjäv i armen.
Sen åkte han ner med hissen och fortsatte att jobba.

Ska bli spännande att se vad han hittar på imorgon!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, man lär sig något nytt varje dag!

Anonym sa...

Han försökte ju impa på dig fattar du väl.

m|in sa...

hmm, han såg inte mej ens, men ok!