04 september 2010

Kommer ni ihåg..

... när man framkallade sina bilder och satte in dom i fotoalbum och skrev små texter till?
Jag började göra det för några år sedan, men gav av nån okänd anledning upp väldigt fort och hann bara klistra in ett par få dagar i mitt fina album.

Sen dess har jag gjort två fotoalbum digitalt på datorn som jag sedan skickat iväg för att göra fotoböcker av. Eller ja, en ligger fortfarande på vänt att bli ivägskickad.. Det blev väldigt snyggt, men det är ju inte alls lika charmigt!

Så nu har jag tagit tjuren vid hornen igen och har börjat om där jag sist slutade. Ligger just nu på påsken 2007, så det är en del kvar att göra. Men om man tar lite i taget borde det ordna sej..

Man tar så väldigt mkt bilder när man har en digitalkamera, det är ju jättekul! Men det är inte ofta man tittar på dom när dom bara ligger i en mapp på datorn...

Mitt mål är ju att bli klar med alla bilder jag har tagit hittills så att jag sedan när jag fotat kan skriva ut och fixa en sak i taget, utan att ha flera tusen bilder på vänt..

Vi får se hur länge jag orkar. Nu tog papprerna i skrivaren slut, så jag måste åka till Scandinavium Foto och köpa en ny laddning. Sen ska det klippas, klistras och skrivas!

Inga kommentarer: