08 september 2010

Blue Man Group

Igår hade jag tänkt ha en skön hemmakväll i mitt eget sällskap. Läsa min bok, kolla på tjejfilm å bara ta de lugnt i mina nya fina mysbyxor.
Men så kommer ett SMS. "Tja snygg vill du å Gustaf gå på blue man group ikväll på göta halv 8?"

Hm, Gustaf var ju redan ditbjuden av Tobbe, därav min ensamkväll. Jag funderade, ringde två vänner å frågade om dom ville med, men dom kunde tyvärr inte... Så jag skickar tillbaka ett sms om att jag ska stanna hemma å mysa istället...
Då hinner Thilda (som skickade smset) ringa upp å fråga igen. Eftersom hon är en så snäll å glad människa hade jag inte mage att säga nej :)

Så jag hängde på! Och det är jag väldigt glad att jag gjorde! Tack Thilda!!

För Blue Man Group är en väldigt speciell grupp. Dom är blå, har stora vita ögon och är stumma (iaf på scen).
Det jag visste om dom innan var att dom var just blå, spelade trummor och lekte med färg. Mkt mer visste jag inte.. Nu vet jag desto mer! Men kan inte riktigt förklara vad.... Det var en skum upplevelse, men väldans rolig! Jag satt dock med hjärtklappning å handsvett hela showen eftersom dom tyckte det var kul att gå ut i publiken och leta upp nåt offer, eller bara stirra på en... Hua, sånt har jag sån fobi för!

Men men, jag överlevde och kan verkligen rekommendera denna show! Så gå nu å upplev nåt konstigt, roligt, läskigt, skumt, imponerande, färgglatt, spännande... osv!

1 kommentar:

mathilda sa...

du är snäll du med kexet! love m