31 januari 2007

Världens sämsta riskokare

Hur kan det ta längre än en timme att koka ris?
Idag när jag kom hem ringde jag till Rickard. Samtidigt så lagade jag mat. Efter ca en kvart satte jag på riset. När vi hade pratat klart, 45 min senare, var riset inte klart..
Jag lät det koka tio min till kanske, med mera vatten (igen).
Kycklingwoken var klar för länge sen... Till slut gav jag upp. Slängde riset och kokade nudlar.
Det var gott iaf! Jävla skitris!
Jag har kommit fram till att jag nog är världens sämsta riskokare. Sorgligt men sant.

Annars så har jag precis kollat klart på "The Hours". Missade de första 5 min av filmen, vilket gjorde att jag faktiskt inte förstod handlingen alls. Men den var bra ändå, så jag kollade klart. Läskigt bara att Nicole Kidman var så sminkad och omgjord att man inte kände igen henne. Men glimten i hennes ögon var bekant! Grymt bra skådis är hon helt klart!

Nu är naglarna nymålade och fina också. Blev klassisk fransk manikyr. Snyggt, enkelt och hållbart. Och inte alls jobbigt att ta bort.. :)

Snart är denna dag slut, så det är väl dags att gå och lägga sig!

God natt.

Inga kommentarer: