03 januari 2007

Grrrr!

Imorse när jag vaknade efter att klockan ringt ett antal ggr så ska jag slå på teven, men det går inte. Den röda knappen på teven lyser inte? Jag har inte stängt av den på stora knappen? Så jag tänder lampan vid sängen, det gick bra. Sen försöker jag slå på teven på stora knappen, det gick inge bra det heller...
Sen ser jag att inga lampor på stereon eller dvd:n lyser heller... hmm, nu börja rjag ana oråd. Så jag går till hallen för att tända lampan och kolla i elskåpet, men den lampan funkade inte heller. Så med hjälp av mobilen tittar jag in i elskåpet, där allt ser ut som vanligt. Jaha?
Går ut i köket, kyl & frys är igång.. Spis och ugn fungerar. Men balkonglampan funkar inte, eller någonting annat som är på den sidan av lägenheten.
Så vad jag konstaterade var att: Jag har strömavbrott i HALVA lägenheten.
Vilket resulterade i att jag fick duscha med ett ljus som ljuskälla, iofs så var det ganska så mysigt. Men det vart svårt å sminka sej i halvljus. Hoppas att jag inte ser allt för tokig ut idag! Men ingen har sagt nåt iaf!

Sen skulle jag ner till bussen. För skojs skull så tänkte jag ta hissen (mest för att se hur jag såg ut i fejjan...), men den fungerade juh inte heller, typiskt.
Å ute på gatan lös bara hälften av gatubelysningen. Jag hoppas att dom har fixat detta tills jag kommer hem ikväll igen... Lite jobbigt annars!

Och så måste jag tillägga att jag va på jobbet 8.20 idag! Det va ett par veckor sen sist...
Senaste veckorna har jag kommit in vid 9.15-9.30, å det e på tok för sent... ! Så nu får jag ta å rycka upp mig och vakna i tid!!
Vem uppfann snooz? Jättebra uppfinning för den som vill sova lite extra, men INTE för den som är så morgontrött som jag. Damn you Snoozuppfinnaren!

Inga kommentarer: