29 januari 2007

Helg....

I fredags kände jag mej lite dåsig.. somnade faktiskt på skrivbordet under lunchen på jobbet typ 10 min. Ops!
Så det vart ingen träning i fredags. Går trögt detta med att vara duktig.. men viljan finns iaf, det är tur det!
Men sen så hörde Thomas av sej och ville hitta på nåt, så vi lagade lite mat å drack lite alkohol, för att sen åka hem till Emelie, hans arbetskamrat som sägs vara helt flippad, men rolig. Har hört många historier om henne.
När vi kom dit va hon där och hennes vän, som var väldigt fin i kanten, får man säga så? (tror inte hon läser denna blogg hur som helst..).
Lägenheten var bland det värsta jag sett. Eller lägenheten var fin, men inte inredningen, om det ens fanns någon? Det var bara en massa skit överallt.. mat och disk överallt... jag mådde faktiskt lite dåligt av att vara där. Skulle det se ut sådär hemma hos mig vet jag inte vad jag skulle ta mig till! *ryser*
Jaja, sen skulle vi gå ut. Den fina vännen ville gå till cafe opera. Det var jag inte sååå sugen på, massa inträde, dyr öl, slemmigt folk..eh, nej tack!
Så jag & Thomas drog till ett ställe i Gamla Stan istället. Men jag va juh för trött för detta..så jag var tyvärr inget vidare skoj sällskap, sorry Thomas!!
Men sen kom belöningen; fyllekäk på Donken, det var inte igår! Senast jag åt där var jag nykter och då var det inte alls gott! Men nu smakade det som rena rama gourmemiddagen ;)

Lördag var jag mer hängig. Och Gustaf den stackaren hade skadat sej kvällen innan när han körde gokart. Så vi va två stackare som tog oss ner till ett cafe och fick i oss lite frukost. Sen åkte vi in till stan å Gurra köpte ett par skitsnygga jeans och ett par skitsnygga skor! Och en grön möss (näe, jag hade inget inflytande på färgen...).
Sen lagade jag massa med god mat med förrätt å lite sånt!

Söndag var mormors dag. För idag fyllde hon 90 år! Kan du fatta? hon har levt alltså... 67 år längre än mej, helt sjukt faktiskt. Så igår var det lunch och fika hemma hos mamma, med farbror Birger och hans Bettan. Det va trevligt. Hoppas att mormor hade trevligt, var ju hennes dag!
I present av mig fick hon ett porträtt av just mig ;) Hon har bara massa gamla kort på mig, så tänkte att hon kunde få ett nytt. Lite ego kanske, men det tror jag inte att hon tyckte, hon blev glad verkade det som :)

Hm.. vet inte om de finns nåt mer värt att skriva om just nu.
(har inte fått nåt telesamtal än för den som undrar..jag har nog gett upp hoppet, men det var kul så länge det varade!)

Här kommer lite bilder från i fredags..


Thomas...


Thomas kollega Jon i Emelies accessoarer...


Emelie och Jeanette.


Jag & Thomas på Connection.


Inga kommentarer: