10 november 2010

Kvinnan som drog till vänster

Jag såg något väldigt annorlunda förra vecka när jag var ute och promenerade på Söder.
Det började med att Gustaf stod och skulle ta ut pengar vid bankomaten, när en kvinna kommer och ska gå förbi. I normala fall brukar man hålla ett ganska bra avstånd till personer vid bankomater, men den här kvinnan gick bara någon decimeter ifrån Gustaf. Konstig kvinna tänkte jag...

Sen fortsatte hon att gå och kom fram till mig som stod lutad mot en husvägg. Hon gick precis lika nära mej. Hm, jaja.. konstig kvinna tänkte jag..

Sen fortsatte jag att studera henne. Hon följde husväggen som en katt som smyger på en råtta och försöker gömma sej. Sen kom en liten utbuktning, så då fick hon gå lite längre ifrån. Hon gick liksom på sidan också, med ryggen mot husväggen hela tiden. Sen kom det ett bord med stolar, då gick hon runt det, så nära som möjligt förstås...

Jag blev så fascinerad att jag stannade och tittade på henne medans hon gick längre och längre bort.
Till slut tog husväggen slut och det blev en liten korsning. Då vipps! försvann hon runt hörnet, för ja, det svängde ju, hon verkade ju vara tvungen att följa väggen hela tiden... Hon kanske bara gick runt runt kvarteret? 

Haha ja, det såg bra kul ut. Lite svårt att förklara, men det var som om någon drog henne åt vänster hela tiden. Underhållande var det för mej iaf! Hade gärna följt med en bit längre..


Inga kommentarer: