03 november 2010

Ace Of Base förgyllde min morgon

Idag e jag på sånt där "allt-är-tråkigt"-humör.. Ja ni vet, man vill till en början inte höra väckarklockan på morgonen... man har ingen lust å gå till jobbet, fast jobbet ändå är ett kul jobb. Man känner sej bara helt... orkelös på någe sätt.

Inget speciellt ledsamt eller liknande har hänt, men ibland har man helt enkelt bara såna dagar out of the blue. Taskigt av den som bestämmer när var och en ska ha såna dagar.. Idag hade jag inte alls lust att ha en sån dag.

Men jag började med att trösta mej själv med att ta bilen, det gör livet lite enklare i såna här tillfällen. (Även fast det tar mig 30 min att gå, eller 20 min kommunalt). Sen började jag svära över alla andra i trafiken som (självklart) kör som idioter. T ex en cyklist som gick över halva vägen och stannade vid en refug med sin cykel, så att hela bakdelen av cykeln stack ut i MIN körbana. TUR för honom att jag just fick rött...

Sen brukar det hjälpa att slå på radion och sjunga högt till nån bra/rolig låt. Idag lyckades jag ratta in (eller ja, trycka fram) nån kanal som körde Ace Of Base Medley! Helt underbart! Så där satt jag och trallade till dom medans bilen tog mig till jobbet.

Så nu e jag iaf på liiite bättre humör!

Hoppas dagen fortsätter i denna anda... Håll tummen!

Så hittade jag den här fina bilden, så jag lägger in den...



...men så googlar jag vidare och upptäcker att medlemmarna helt plötsligt har ändrat form. Tjejerna har blivit stöpta i nån slags Barbie-form och killarna har hängt alldeles för mkt på Stureplan... Touché!

Inga kommentarer: