27 januari 2009

Tränat!

Woho! Igår var jag på mitt första gympapass sen i oktober förra året... Det är riktigt illa! Men jag känner att jag har fått tillbaka glöden nu! Hoppas att den håller i sig lite längre den här gången?

Mitt första pass var Core Puls. Core innebär att man tränar mage och rygg, bålen (?).På det core jag har gått så har det vart mkt sit-ups och ryggövningar på golvet. Ingen kondition över huvud taget...Men på denna specialare Puls så står man på en typ av step-up-bräda, som är vinglig åt sidorna, framåt och bakåt. Alltså inte så lätt att stå och hoppa på, vilket man gjorde en hel del. Balanserade på ett ben hit å dit. Sen emellan var det armhävningar och plankan. Sen skulle man hoppa upp å ner på brädan. Över den åt sidorna. Ja... Sen jogga/hoppa fram å tillbaka emellan åt (helst skulle man le hela tiden också). Min kondition är INTE bra kom jag fram till. Var tvungen att hoppa över några övningar för att jag knappt kunde andas.. puuh! Styrkan är det inget fel på iaf! Men konditionen är det ju meningen att jag ska träna upp. Längtar tills den dag då jag kan köra hela passet utan att pausa!

När jag kom hem såg jag ut såhär:

Försökte se lite snygg ut...

..... men egentligen kände jag mig såhär...

Sen åt jag mat och somnade på soffan strax före åtta... Helt slut! Idag har träningsvärken smugit sej på. Ser inte riktigt fram emot morgondagens värk...


Inga kommentarer: