09 januari 2009

Berlin - Dag 2

Natten var förjävlig. Det var 50 grader varmt i rummet (Såg idag att vi hade ett element...). Jag var sjuk och samtidigt lite bakis. Det är fruktansvärt lyhört här så man vaknade hela tiden.
Vaknade imorse med en supertäppt näsa, uttorkad mun (efter att ha sovit med den på vid gavel), och en liten bakfylla. Bad Gustaf handla med sej massa vatten när han skulle ner å äta frukost. Sen somnade jag om... Käkade frukost vid 11 och tog sen en dusch och gav mej ut på stan. 

Tog en promenad bort till Alexanderplatz, tog ca 20 min. Var ingen vacker promenadväg dock, bara massa trasiga gamla betonghus.... :/ 
Men sen hittade jag en stor galleria där jag shoppade loss lite! En grön blus (utan ärmar), ett par jeans (mörka mer breda sömmar från Madonnas kollektion tydligen, vad vet jag!?) och ett par svarta klackskor. Allt från Esprit, mitt nya favvomärke! 
Sen hittade jag två t-shirtar till Gustaf också. 

Sen gick jag ut och letade mat. Hittade en ännu större galleria med en miljon butiker. Blev trött av att bara titta på den. Gick in där och hittade en food cort (?) där jag satt å åt lite lunch. Sen shoppade jag lite mer. En kofta och en långärmad tunn tröja (Esprit såklart...).

Sen höll jag på att svimma (eller kände mej iaf svimfärdig), troligtvis för att de var mkt å bära och att jag inte är så värst frisk. Så jag tog spårvagnen hem till hotellet. Senare kom Gustaf äntligen hem å vi gick å käkade på en italiensk restaurant, jättegod lasagne! Gustaf tog en pizza. Det inkl dricka gick på 150 kr. På en fin restaurant, helt konstigt. Så de fick 50 kr i dricks, vilket gjorde vår servitör lite chockad, haha =)

Efter det har jag legat här på rummet och tagit det lugnt. Vart lite yr å så... :/

Har kollat på mina nya favvo-serie, Lipstick Jungle. Den e fan bäst!! Trodde den skulle va tråkig då den handlar om tre kvinnor i 35-40-års-åldern. Tänkte att det kan väl inte vara så spännande då två av dem var gifta... Men jodå! Har sträckkollat på sex st avsnitt och jag kan inte sluta. Tyvärr har jag bara med mej ett avsnitt till.
Men så fort jag kommer hem måste fler säsonger ordnas! Tror den ligger på säsong 4 nu, wehoo!
Nu ska jag kolla på sista avsnittet och sen sova. Gustaf e ute å dricker öl. Jag orkade inte det idag....

Saknar er där hemma!

Inga kommentarer: