09 januari 2009

Berlin - Dag 1

Hallo! Guten Morgen!

Här kommer ett första inlägg från staden Berlin. Vi kom fram igår vid halv tre på efterimddagen. Vi tog oss till hotellet med pendeltåg och spårvagn. Det var lite knepigt att hitta men jag frågade så gott jag kunde med min knaggliga tyska lite blandat med engelska. 

Sen när vi kom fram tog vi en promenad längst en stor gata här breve, fram å tillbaka. Hittade en bankomat bl a. Bra å ha!
Sen på kvällen gav Gustaf sej iväg för å träffa alla andra Istock-människor på en introdukionsträff precis här i närheten. Jag låg kvar på hotellrummet, vågade mej inte ut själv i mörkret riktigt, kollade på Lipstick Jungle å läste en nyinköpt bok. (Den handlar om ett par som köper en hund, å så blir allt helt tokigt, den e faktiskt jättesöt. Marley heter den och är skriven av John Grogan. Kan nog rekommendera den redan nu, fast jag har långt kvar å läsa!)

Senare på kvällen ringde Gustaf och ville att jag skulle komma å dricka lite öl med sällskapet. Dom var på den bar bara 100 m från hotellet så jag kan knata dit och drack två stora glas öl, gott! Pratade även med en snubbe från Idaho. Ganska häftigt faktiskt... Far away!

Sen vid tolv gled vi hemmåt, fast vi inte ville. Men Gustaf hade ingen lust att vara bakis redan första dagen inför din första fotografering! Han ringde just och berättade att han fotat tre modeller i en säng, de föreställde bond å två bondbrudar. Ska bli spännande å se bilderna ikväll!!

Nu har jag just ätit frukost och tagit en dusch och ska försöka ta mej in till stan. Jag vet vart spårvagnen går, men inte riktigt hur man köper biljett. Det är både spännande och nervöst att ta sej omkring själv! Magen e lite orolig... hehe.

Uppdaterar mej mer senare!

Inga kommentarer: