11 januari 2010

Jag e faktiskt lite stolt...

... över mig själv! I går var jag ute med Gustaf och övningskörde. Länge. Ända till Råcksta.

Det började med att vi skulle åka till Nacka på lite snälla vägar. Men vi snurrade runt på Söder ett tag först. Där på en liten gata hade Rasta Louie bestämt sig för att parkera en lastbil så att ingen kunde komma förbi. Gustaf fick ta över ratten och köra upp på på den trånga trottoaren. Sen tog jag över ratten igen och vi styrde mot Medis, in i tunneln och ut på Centralbron, gah! Där är det ju massor av trafik! Men jag kom över bron utan skador :)

Sen skulle vi åka norrut, så vi styrde mot Norrtull. Där är en 70-väg med maaassor av trafik, så där fick jag öva krypkörning. Sen tog det stop, ett ekipage med husvagn hade stannat mitt på vägen, åter igen, bara en fil åt vardera håll. Och i mötande trafik var det lika mkt kö, gah igen! Snubbarna med husvagnen (turister) ville ha hjälp med nåt, vi ville inte hjälpa till så vi låste dörrarna och körde långsamt förbi ut i andra körfältet. Näe, man ska inte lita på någon!

Sen var det motorväg helt plötsligt, gah igen! Jag som sagt att jag inte känt mej redo för det än! Men Gustaf sa att det kommer gå bra, så jag körde på. Och ja, jag kom ju fram levande! Byta fil å hej å hå. Så mkt man ska tänka på, så man blir helt trött...

Sen snurrade vi runt i Sollentuna & Sundbyberg, ingen aning om var vi va. Men mkt övning blev det, rondeller, rödljus, filbyte osv... Puh!

Sen hittade vi på nåt sätt fram till Thomas i Råcksta =) Där jag slutligen fick parkera och slappna av. Foten var i stort sett bortdomnad, lite spänd?

Så, där fick jag mej en redig körlektion! Den var jättenyttig och Gustaf e världens bästa bilskolelärare!

Jag e faktiskt väldigt stolt över mej själv! Och det ska jag va :) Eller hur?


1 kommentar:

Hanni sa...

Roadtrip, roadtrip, roadtriiiiiiiiip!! ;)
Duktiga du! Puss!