21 januari 2010

En ägglåda?

nej vi är GLADA!


Idag var det gratis inträde i Templet, vilket innebar fullsatt arena, underbart! Det betydde också att publiken stöttade laget till att hålla 0:an och vinna 3 poäng! Matchen slutade 2-0! Klacken fick med hela arenan på vågen 4 gånger om, häftigt!
Det var en underbar känsla att få vara på plats idag, och att min kära far var med så att vi fick kramas i glädjeruset!
Ja, det e en riktigt skön känsla att vinna en hockeymatch... nästan så att man blir tårögd! Eller okej, jag erkänner jag BLIR tårögd...

När SSK har vunnit en match finns det en liten tradition. Publiken skriker: DANSA BJURLING! DANSA BJURLING! Varpå Björn Bjurling, vår målvakt, stannar kvar på isen, sätter händer vid öronen och vill ha mer. När publiken vrålar och klappar händerna ännu mer utför han sin lilla dans:


Jag undrar dock hur han började dansa så, har han övat framför spegeln hemma? Eller e det bara helt enkelt så att det är det enda sättet man kan dansa på i full målvaktsmundering? Tja, det e något jag nog aldrig kommer att få svar på.. Men kul är det!

Jag e faktiskt med i highlightsen från matchen också. Kanske två minuter in, jag å min far reser oss upp i mitten av rutan nånstans, TV-kändis! ;)

Inga kommentarer: