16 juli 2009

Min söta Mormor!

Jag vill bara skriva några rader om min söta Mormor som börjar bli gammal tantalanta nu... hon fyller 93 år nästa år! 93 ÅR! Hon är nästan fyra gånger så gammal som jag. Tänk vad mkt hon vart med om och vilket annorlunda liv hon har haft jämtemot mig. Det går inte riktigt att föreställa sig...

Min mormor har alltid varit den som gjort världens godaste köttbullar (tyvärr har hon glömt hur man gör såna nu...) och alltid bjudit på bullar å glass. Som alltid vart så glad jämt när man kommit å fikat eller ätit middag.
Lekt med oss jämt när jag å min bror va små. Alltid ställt upp (såvitt jag vet) Har bara fina tankar om henne :)

Nu är det hon som börjar behöva få hjälp och få bli bjuden på hembakta bullar. Hon har flyttat till ett servicehem, där hon har egen lägenhet och allt, men nära till sjukpersonal om det skulle behövas. Efter 60 år i en och samma lägenhet fick hon flytta, jag kan inte tänka mej hur det är att leva med en så stor omställning. Jag tror inte hon själv riktigt har insett att hon flyttat.
Tänk, där hon bodde innan med Morfar, fick min mamma och levde som en familj. Sen flyttade mamma hemifrån och många år senare gick Morfar bort och själv kvar var lilla söta Mormor. Jag tycker hon e så stark som kämpar kvar och är så pass frisk för att vara 92 år... wow!

Den här bilden tog jag senast jag hälsade på henne då vi tog en promenad ner till sjön med lite fika och matade alla små söta fåglar som var hungriga. Det gillade Mormor. Idag tror jag att vi gör nåt liknande.

Inga kommentarer: