11 augusti 2007

En vanlig lördag.

Idag tog jag och Gustaf en promenad in till stan. Ända från Lundagatan till nån galleria inne i snobbområdena. Där tog vi en liten fika och fastnade stirrandes på tre stycken brats som stod och packade in alkohol i sin nya blanka svarta porsche. Alla tre hade vita skjortor, med olika mönster, kortbyxor i något slags linnetyg och finskor utan strumpor i. Samt backslick (såklart). Dom stod där upparkerade på trottoaren, som om att dom hade all rätt att stå olagligt, och pratade med sina fejkleenden. Jag är så fascinerad av dessa brats att jag inte kan sluta att titta på dom de få gånger dom passerar mitt liv. Det är så skrattretande.

Av den långa promenaden fick jag otroligt ont i mina stackars små fötter. Så det var raka vägen hem igen. Jag köpte nya skor igår. Jag kallar dom mongoskor. Inget illa menat, men dom ser så konstiga och roliga ut att jag var tvungen att köpa dom.

Idag läste jag även ut Stieg Larssons första bok. Så grymt bra var den! Bok nr snodde min bror av mej så fort jag köpt den. Jag trodde att han skulle hinna läsa ut den på två veckor tills dess att jag ville ha den. Men det hade han inte, bara hunnit läsa halva. Suck och stön. Skulle jag vänta tills han blev klar eller köpa ännu en för att kunna läsa på en gång? Jag köpte en ny bok igen, jag kunde inte hålla mej. Kände mej så tom utan att ha nåt att läsa. Så nu har jag börjat läsa andra boken, älskar den redan. Han är ju ett geni!

Inga kommentarer: