23 juli 2007

Semesterdag 1

Jaha, då var första semesterdagen slut då. Nu är det bara 3 veckor och 6 dagar kvar att ta tillvara på. Vad har jag då gjort kan man undra? Jag steg ur sängen 12.30 då jag blev väckt av Gulle-Gustaf som hade vart och handlat frukost åt oss, jag har ju aldrig någon mat hemma. Så vi åt en stor frukost på balkongen medans regnet öste ner utanför. Tur att balkongen är inglasad!

Sen åkte vi till Globen på pocket-jakt. Jag har fastnat för kriminalromaner, så jag ville köpa några att ha å läsa ute på landet. Men det var så konstig ordning där så vi åkte till Ringen istället. Där köpte jag fyra stycken böcker. Sökte en speciell bok, bok nr 3 av en författare, så jag frågade efter den och tanten gav mej den. När jag kom hem upptäckte jag att det var bok nr 4. Dumma tant! Så imorgon måste jag åka och handla ännu en bok. Men då har jag 5 st att läsa, det borde räcka gott och väl!

Sen fikade vi lite hemma hos Gustaf och slappade i soffan. Sen åkte jag hem till lilla Lisan och hälsade på, det var länge sen. Där var Stina och Elina också. Vi tog det lugnt, åt lite mat och pratade strunt, mysigt! Där fanns också en söt katt som heter Saga som jag passade på att mysa lite med.

Det var min första semesterdag det. Tycker att jag utnyttjade den ganska bra, tog det lagom lugnt. Kunde ju inte direkt vara ute eftersom att regnet har öst ner nästan hela dagen...dumma dom.

Nu ska jag nog krypa ner i sängen och börja läsa Stieg Larssons första bok som alla säger är så himla bra, vi får väl se om alla har rätt.... Återkommer med det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade en katt som hette Saga förut. Saga och Sesam. Två katter. Sötast i världen. Ville bara säga det.

Anonym sa...

http://www.michaelconnelly.com/Book_Collection/book_collection.html

Kolla upp hans böcker, riktigt bra, har läst dom flesta :)

ha en bra semester!

/S