06 november 2006

P-Floyd & lite annat

I lördags var jag och Rickard ute på ett litet äventyr. Vi tog oss ut ända till TÄBY. Det var ju inte lite krångligt att komma dit heller!
Väl ute i Täby gick vi på konsert på Tibble Teater. Där spelade "P-Floyd". Ett coverband till, såklart, Pink Floyd. Även kallat Världens Bästa Band (enligt mej). Rickard fick den här konserten i nästan två månader för tidig födelsedagspresent. Jag visste att han skulle uppskatta den, och det gjorde han! (sa han iaf hehe). Dom var iaf riktigt bra, nästan så att man skulle kunna tro att det var originalet som stod där. Men tyvärr så kommer man ju aldrig få den chansen någonsin eftersom att dom har lagt av att spela tillsammans. Skär inte alls i mitt hjärta...




Sen var det juh Halloween (eller är det bara Alla Helgona denna helg? Jag kan inte det där...) så vi åkte hem till mej och kollade på "Terror på Elmstreet" och "DET". Men dom va ju tyvärr inte så läskiga.. Ser dock fram emot "Saw 3" som kommer den 17 november. Folk i USA har tydligen svimmat under filmen...hoppas man klarar sej ifrån det!

I söndags fyllde storebror Robin år. GRATTIS till dej! Presenten kommer på julafton, som vanligt :)

Idag efter träningen när jag skulle gå å handla hade jag tänkt å köpa en färdig sallad. Men dom som fanns var ingen jag ville ha. Så tänkte jag göra en egen. Men dom hade ingen grillad kyckling. Nehepp. Så då tänkte jag göra egen pizza. Men då hade dom ingen paprika och ingen ananas.
Så då ställde jag tillbaka det jag tänkte handla och åkte hem tomhänt. Men hemma hade jag iaf lite annan mat, så nu e jag mätt å belåten!

Om två timmar åker min mamma iväg till Thailand. Hon ska åka med ett jumbojet som rymmer ca 580 personer, två våningar, har en startsträcka på 3,5 km(!!). Största planet som någonsin lyft från Arlanda. Resan tar bara (?) 9,5 timme till Bangkok.
Jag skulle också vilja åka iväg till ett varmt land nu i kylan..
Men jag kommer sakna min lilla mamma iaf! Tur att det finns telefoner. Så när hon e borta ska jag vakta hennes hem och vattna hennes blommor och sånt.

1 kommentar:

Örjan sa...

Kolla på Roger Waters 27 april om du vill se lite Pink Floyd! Mitt tips för dagen...
Har iofs aldrig sett honom live, men det lär vara bra om man tycker om PF, så det är fortfarande mitt tips för dagen...