24 november 2006

Bakfylla.....



Aj aj mitt huvud!
Eller jag har iofs inte ont i huvudet.. mår mest illa.. :/ Vaknade fem imorse å tog en tablett å drack två glas vatten med hopp om att må bättre nästa gång jag skulle vakna...
Men icke. Då mådde jag bara värre. Ramlade in i duschen, tvättade håret lutandes mot badrumsväggen.. Inte ramla.. inte ramla..
Jag ramlade inte.
Sen på med kläder, smink, clear eyes, se pigg ut! Se så pigg ut som du bara kan Malin!
Illamåendet blev värre å värre ju piggare jag såg ut.. låg i sängen å ville ringa å sjukanmäla mej, men det går juh inte. "Jag är bakis, måste stanna hemma, det e liksom en dödssynd... typ.. ?

Så jag pallrar mej in i badrummet å gör mej av med illamåendet å kände mej nästan som en människa igen sen. Sen tog jag den jättesena bussen till jobbet.. Väl framme gjorde jag två mackor å drack en burk cola. Ännu lite mera människa.. men inte till 100%. Det är jag kanske imorgon!

Ja, ni kan ju säkert gissa varför jag mår som jag mår. Igår var Örjan här i Sthlm (iofs idag med men..) Han bor ju i Skövde annars. Men igår så skulle vi ses å antingen gå på bio eller dricka öl. OM du läst ovan förstår du att det inte blev bio… Vi drog till Kellys, åt mat som inte smakade ett dugg och drack några av veckans billiga öl. Sen gick vi till Svejk och skulle äta korv och osttallrik. Där satt tre från jobbet å hinkade öl, så vi gjorde sällskap med dom.
Mycket trevlig kväll hade jag! Och jag hoppas att du hade det med örjan med mina kollegor.. :)
Sen halv tolv var det dags att gå hem. Så det så.

Men hur kunde jag bli så bakis?! Drack totalt fem öl, tre små och två stora. Jag tror att min kropp har vänjt sej av alkoholen, för såhär dåligt har jag inte mått på länge! Så nu när den fick smaka lite så sa den skarpt ifrån... Men jag ska ta en diskussion med min kropp, den måste tåla mer, hur ska detta annars gå?

Tack iaf för en trevlig kväll!

1 kommentar:

Örjan sa...

Det var kul i Sthlm, förutom bakfyllorna då! Bakfyllor är elaka! Men du är snäll! Vilket är bra det... Fortsätt vara snäll, men akta dig för bakfyllor i fortsättningen! Fast det var iofs lite kul att du blev bakis ändå =)