08 januari 2011

Inlägg no.5 - Ett foto på en plats jag varit på

En plats i mitten av Europa. En resa jag bara var med på som sällskap. Gustaf var där i jobb.
En stad med många historiska minnen, mycket folk och mycket öl och kanske lite lederhosen?

I januari är det så himla kallt i denna stad! Jag tror redan ni listat ut vilken stad det är, eftersom det är ganska lätt att se om man tittar på bilderna – Berlin såklart!

En alldeles underbar stad! Och säkert ännu härligare på våren/sommaren. Den måste nog besökas en gång till innan den är avcheckad i min resebok.

När jag var där hade jag turen att umgås med David som flyttat dit. Han ägnade mej en hel dag med att visa mej Berlins alla sidor. Jag hade så ont i fötterna efter den dagen, tror aldrig jag har gått så mkt!

På bilden står jag vid den världskända Die Mauer. Det var mäktigt att stå vid den må jag säga!
Jag köpte även med mej hem en bit av muren som minne.




Har ni inte vart i Berlin tycker jag absolut att ni ska åka dit - NU!

PS. En sak som var extra bra var att man kunde köpa vanlig starköl i en kiosk och fritt gå på gatan och dricka den. Det var liksom, speciellt.. :)

Inga kommentarer: