29 december 2010

Inlägg no.2 - Meningen bakom mitt bloggnamn

Det finns faktiskt en liten men kort historia bakom det, trots sitt enkla namn.

En gång i tiden var jag en inbiten IRCare. Ett chatprogram som såg ut ungefär som Matrix. Man bara satt och skrev en massa strunt i tusen olika kanaler, med en massa konstigt folk. E bättre variant än Aftonbladet Press? 

Där var mitt namn under en ganska lång period "m|in" - vilket stod för malin är inne.
När jag inte var vid datorn (nej, man kunde inte logga ur sej, då kunde man ju missa något) så hette jag "m|out" - malin är ute.

Dock funkar inte alltid tecknet "|" som jag hade i mitt nickname överallt, då fick det ersättas med ett "l". Då blev det "mlin". Out bara förvsann..

Man kan också tro att det är ett enkelt malin utan a, men så är inte fallet!

4 kommentarer:

Tom Ten sa...

Men vadå, det saknas ju ett "a". Du heter väl Malin?

m|in sa...

Ja, Malin är mitt namn. Men om du läser en gång till så är det inte därför bloggen heter som den gör..

Anonym sa...

Tetrinet!

chris sa...

En av kanalerna hette något med moln om jag inte minns fel? ;)