28 december 2010

Inlägg no.1 - Ett nytaget foto + 15 fakta om mig

Foto taget just NU:





Fakta no.1
Jag älskar djur. Så fort jag är nära en katt, hund, häst, vad om helst så kan jag inte låta bli att gosa med dem.
Men ändå har jag inget eget, en vacker dag kanske...? Tur att så många i min närhet har!

Fakta no.2
Jag & Gustaf har i februari 2011 vart tillsammans i sex år. Det är mitt längsta förhållande och om jag får bestämma mitt sista =)

Fakta no.3
Jag kan inte sluta pilla/bita på mina nagelband. Naglarna är det inga problem med. Så ni som undrar varför jag alltid har plåster på tummarna så vet ni nu varför..

Fakta no.4
Måste erkänna att jag tycker att Septembers version av Mikrofonkåt är bra. Men jag gillar nog ändå Petters bättre..

Fakta no.5
När jag var liten, säg sådär 3 år, trodde jag att jag skulle få en snopp. Varje morgon under en period såg jag efter om det inte hade börjat växa något, men icke. Dock så tränade jag på att kissa stående - måste vart en rolig syn!

Fakta no.6
Jag har kräkts en gång på ett flygplan. I en stickad tröja. Det var en resa från Stockholm till Göteborg och luftgroparna var de största jag upplevt!

Fakta no.7
Jag vill vara både blond och brun/rödhårig samtidigt. Därför kan jag aldrig bestämma hur jag ska ha mitt hår, så det brukar bli en fin blandning när jag väl kommer iväg till frisören..

Fakta no.8
Åldersskillnaden mellan mig och Gustaf är hela 8 år. Det var lite jobbigt i början när jag var 20 och han 28. Men nu har jag växt ikapp och nu känns det som om vi är lika gamla.

Fakta no.9
För er som missat det, så jobbar jag på en liten reklambyrå. Jag är sk originalare / Ad-assistent. Men ibland får jag även rycka in som AD. Eftersom vi är en så liten byrå så får man bli lite allt-i-allo. Att jobba med reklam är nästan jämt kul, men allt har ju sina nackdelar. Men dom ska vi inte prata om nu!

Fakta no.10
När jag var yngre, när alla andra älskade BSB, så var jag och Hanni förälskade i 3T. Dom var ju så mkt bättre!

Fakta no.11
Jag har drömmar om att för en tid i mitt liv vara bosatt på Manhattan.

Fakta no.12
En gång var jag en jävel på att spela piano. Jag var tio år och tog lektioner en gång i veckan, hade t o m ett eget piano hemma i mitt rum. Men läraren var så dum i huvudet att jag till slut tröttnade. Det ångrar jag idag! Ibland får jag för mej att jag ska ta upp spelandet igen..

Fakta no.13
Jag bröt min vänster överarm när jag va ca 11 år gammal. Då ramlade jag av en unghäst på en ridlektion där vi hade lekar. Den är fortfarande inte helt läkt. När jag sträcker upp båda armarna i luften är den ena längre än den andra.

Fakta no.14
Pink Floyd är det absolut bästa bandet i hela världen och kommer alltid att vara - enligt mej (och troligtvis min pappa).

Fakta no.15
Mitt stjärntecken är Virgo, Jungfru. Jag tror nog att det mesta som beskriver en Jungfru passar väldigt bra in på mig.

Inga kommentarer: