31 augusti 2010

Mums!


Igår fick jag ett ryck och skulle baka negerbollar, ja det heter så faktiskt.
Jag följde det gamla goda receptet som jag nån gång fick av mamma när jag var liten. Har dock ändrat vanligt kaffe till Gustafs espresso. Even better!

När jag stod där och mixade i den fina röda mixern började det helt plötsligt att ryka.. Hm... trodde de kom från nåt varmt i diskhon, men nej, det kom från mixern! Illa kvickt drog jag ur kontakten och ropade skräckslaget på Gustaf. Vad gör man med en elaparat som brinner, det har jag aldrig lärt mej! Men vi tog iaf ut den på balkongen, där den har fått stå hela natten... Ja, den slutade ryka efter ett tag alltså...

Men iaf, tillbaka till negerbollarna. Dom blev af hur goda som helst och klarade sej galant ifrån den rykande mixern :)
Så nu väntar dom där hemma på att bli uppätna när jag kommer hem!

Inga kommentarer: