02 december 2009

Same Old Tunes

Wow, vilken nostalgiiiiii! Drog på Same Old Tunes (Tiny Tunes)-skivan med Millencolin i mobilen igår. Vilken resa jag fick göra på bara några få sekunder.
Jag hamnade först hemma i Sophies flickrum (min bästis när jag var yngre) och vi körde alla låtar på högsta volym om och om igen! Vi hade t o m egna rörelser till Mr Clean. "..you've become so BIG and DUMB...." osv.

Det andra minnet som snabbt ploppar upp ur huvudet är skateparken på Sätra IP. Va, vilka minnen! Jag och Lisa hängde där jämt med våra baggyjeans och skatedojjer. Lyssnade på brädorna som rullade i ramperna, underbara ljud!
Jag kunde göra en ollie, okej, höjden på denna ollie var kanske 0,5 cm, men iaf, jag kunde!
Sen minns jag också när man gick på stan och blev kallad poser av killar i 10-års-åldern, bara för att man hade baggyjeans men ingen bräda...

Samt denna ramsa "Vi vill se dina byxor, nerdragna, snuskmamma!" Fråga mig inte var den kommer ifrån, men så gick den iaf. Haha! Tror inte att nu Lisa läser denna blogg, men om du gör, fräscha gärna upp mitt minne :)

Ja, det var goa tider de!


Inga kommentarer: