28 december 2007

Ledigt...

Igår var jag och såg "The Golden Compass" med Gustafs familj. Det var en bra film faktiskt! Jag hade jättelåga förväntningar på den efter att ha sett trailern som bara var en förvirrande massa ihopklipp. Men dom låga tankarna försvann efter ca 20 min då man kommit in i filmen. Den var snygg och spännande. Men handlingen hamnade nog lite om bakfoten tror jag.. men den var nog inte den viktigaste. Hur ska små barn förstå? Och så var den faktiskt läskig och otäck sina stunder... verkligen ingen barnfilm! Eller e det jag som e för mesig? Hmm..

Fredag ere idag. Snart är den härliga långa ledigheten slut... vart tog den vägen? Som man alltid tänker. Men jag har nog njutit av den och som sagt så är den ju inte slut än. Ikväll blire hockey igen, jag har blivit hockeyfantast - nu ska jag bara lära mej reglerna ordentligt och sluta kalla hockeyrinken för "plan". Pinsamt.

Julen har vart bra, som vanligt. Lugn och med många klappar. Och inte att förglömma - TOMTEN! Men julen är inte som när man var liten, men det vill man aldrig inse.. Varje år tänker man att " i år kommer julen vara extra speciell" men den är likadan..det känns liksom inte juligt... sorgligt.  Det är tråkigt att bli vuxen i vissa fall. Eller ja, i ganska många fall, det kan vi ta en annan gång.


Inga kommentarer: